Stora Åkern(naturmark och grönområde)

V__AE41

Äntligen är vi där när vi kan återställa grönområdet(stora åkern) till ursprunglig höjd, vi plockar bort stenarna som blev nedgrävda i samband med att dagvattenledningarna och vägen grävdes.

Björkelundsstugförening har av Kalmar Kommun fått beviljad marklov där det står att åkern skall återställas till ursprunget skick, vilket betyder att terrasseringen skall bort och att jordhögern skall planas ut.

Det har sen tidigare hyvlats bort del av terrassering och avlägsna en jordhög, samt flyttat bort några stora stenar.

Marklovet sträcker sig till den 31 juli 2014. Kalmar Kommun ska besiktiga att Björkelundsstugförening följt marklovets beslut.

Björkelundsstugförening räknar med att stora åkern skall ingå i GA: 17  från och med 1 Augusti  2914

Bild på åkern  2010

Här ser vi också att stenmuren mot Skarpatorpsvägen är rensad.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

1 svar på Stora Åkern(naturmark och grönområde)

1. Pingback: yasam ayavefe